onsdag 26. februar 2020

Vegetarlasagne


Det er ikke så ofte jeg har laget vegetarretter, men i dag ble det en vegetarlasagne. Det er strengt tatt ikke ofte jeg lager lasagme heller, for jeg er ikke så glad i pasta... Men her har jeg brukt skiver av squash i stedet for pastaplater, og det likte i hvertfall jeg.


Du trenger til 2 porsjoner:

  • 1 gulrot -revet
  • 1 løk- finhakket
  • 2 fedd hvitløk - finhakket
  • 1 liten bit sellerirot -finhakket
  • 1 stor sjampinjong- finhakket
  • 2 ss rapsolje til steking
  • 1ss tomatpure
  • 1 eske hakkede tomater
  • 2 -3 ts tørkede krydderurter etter ønske . (Jeg brukte timian, oregano og litt rosmarin)
  • Salt og pepper
  • 4-5 ss gresk yoghurt
  • 1  god neve revet ost
  • 1 squash - i skiver på langs

Kutt grønnsakene, og surr dem i olje til løken er  myk. Tilsett tomatpure, og la den surre med littegrann for å mfå bort råsmaken. Tilsett  hakkede tomater og krydderurter.. La det småkoke i 10 minutter. Smak til med salt og pepper.

Legg ett lag tomatsaus, et lag med litt yoghurt og til slutt squash. Gjenta til forma er full. Strø ost på toppen.

Stekes  ved 175 grader i 20 minutter til squashen er mør.


Kos dekk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar