tirsdag 23. april 2013

Ovnsstekt laks på grønnsaksseng

Laks i porsjonsstykker er et fint utgangspunkt for et godt måltid. I dag kutta jeg opp grønnsaker, blanda med olje og litt urtekrydder, og la det i ei ildfast form. Fisken strødde jeg salt og pepper og litt urtekrydder på,og la den oppå grønnsakene, før jeg dekket forma med aluminiumsfolie.
I ovn ca.20 min. på 200 grader. Pass på at ikke fisken blir for mye stekt ...

Jeg brukte:
200 gram laksefilet
4 små vårløk
1 liten kepaløk
6 cherrytomater
1/2 paprika
1 gulrot
4 asparges
1 ss olje
1 ss vann
1 ts urtekrydder/fiskekrydder
salt, pepper

 
 
 
 
 
Kos dekk!

3 kommentarer:

  1. Nam nam. Har også laks på bloggen i dag :-) Mens vi venter på grillsesongen!!

    SvarSlett
  2. Kjempegodt med laks, og med herlige grønnsaker ved siden av blir det en super middag :-)

    SvarSlett