søndag 13. januar 2013

Kjapp pølsepanne

Noen dager er det ikke like spennende å lage mat. Men her er en kjapp middagsrett beregnet på en person. Det tok litt ekstra tid å lage denne retten, for da jeg skulle ha potetene i panna, falt noen potetbiter av fjøla, og ned i olja. Jeg fikk en skikkelig sprut av varm olje oppover armen, noe som resulterte i at jeg måtte kjøle en brannskade, samtidig som jeg fiksa maten. Ikke lett, men fikk det til :-)

Til en person brukte jeg:

  • 3 små, grove pølser
  • 4 poteter
  • 1 rødløk
  • ca 1/2 paprika
  • basilikum
  • noen hele cherrytomater

  1. Skrell og stek poteten i olje (Pass på så du ikke brenner deg...) Legg dem til side på en tallerken.
  2. Skrell, og kutt rødløken i tynne båter, paprika i skiver, eller ringer. Surr det i panna, sammen med cherrytomatene.
  3. Tilsett pølser i biter
  4. Tilsett basilikum, og bland inn potetene igjen.

Kos dekk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar