mandag 14. januar 2013

Matpakkemuffins






Grove muffins kan gi fin variasjon til matpakka. Disse kan du fylle med ulike godsaker du har lyst på , oppbevare dem i fryseren, og ta ut så mange du trenger om morgenen:




Grunndeig (6-8 store muffins)

2,5 dl hvetemel
1,5 dl sammalt hvete
1 dl havregryn, lettkokte
1/2 ts salt
2 1/2 ts bakepulver
50 gram smør
2,5 dl melk
1 egg

Fyll:

Jeg brukte:
100 gram spinat + litt smør
10 valnøtter
75 gram brie - du kan godt bruke annen ost i stedet
1 ss hakket, soltørket tomat
100 gram påleggsskinke i biter.

Slik gjør du:

 
  1. Sett ovnen på 250 grader. Gjør klar et muffinsbrett. Du kan bruke papirformer hvis du ikke har noe annet, men pass da godt på så du ikke svir dem.
  2. Bland det tørre til deigen.
  3. Smelt smøret, avkjøl litt, og tilsett melk. Visp  egget inn i melkeblandingen. Bland melkeblandingen sammen med det tørre.
  4. Surr spinaten i litt smør, så en faller sammen. Hakk den opp. Hakk valnøttene. Del opp osten og skinka.
  5. Bland sammen fyllet, og ha det i deigen. Fyll deigen i muffinsformene. Stekes ca 20 min. Pass på så de ikke svir seg.
  6. Test med ei kakenål, om de er ferdige. Avkjøl på rist.
4,50,5501



 



 



 

1 kommentar:

  1. Hei, så fint at du er på blogger ;-)

    Ser kjempegodt ut !

    Jeg setter deg på bloglisten min og skal se om du har satt opp en mulighet til å følge deg.

    Hvis du vil sette opp meg er det koselig,
    ha en fin dag ;-)

    SvarSlett