søndag 13. januar 2013

Aprikosis

Jeg har kjøpt meg ismaskin! Ikke en stor en som kan lage mye is, men en bitte liten søt en som kan lage is til en eller to om gangen. Bollen er bare 3,2 dl , så det blir ikke så mye. Men siden det fulgte med 2 boller, kan jeg jo lage is i to omganger i hvertfall :-). Bollen må ligge i fryseren minst 8 timer før maskina brukes. Så her må en enten planlegge, eller rett og slett oppbevare den der hele tida ...

I dag har jeg laget aprikosis. Til den brukte jeg:

  • 5 aprikoser som jeg skrelte, og delte i småbiter. Kjørte dem så i en blender.
  • 50 gram sukker (greit å prøve seg fram med hvor søtt det skal være)
  • 1 dl H-melk
  • 1/2 dl kremfløte

Kjør alt i blenderen til det er så jevnt du vil ha det.

Hell blandingen over i ismaskina, og kjør den i ca 10-15 min, til det blir IS :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar