søndag 13. januar 2013

Mango- og chilisalsa

Det er lenge siden jeg har skrevet noe på bloggen. Det er ikke fordi jeg ikke lager mat, men litt fordi jeg ikke har laget noe "nytt", og litt fordi hverdagen er litt travel, og det er mye å tenke på.

I går laget jeg en mango- og chilisalsa.Den brukte jeg som tilbehør til en helstekt svinefilet, sammen med ris, asparges, og en enkel sjampinjongstuing/saus. Jeg er sikker på at den passer som tilbehør til kylling, og fiske-/skalldyrretter også.

Mango- og chilisalsa - nok til 2


  • 1/2 mango - i terninger 1x1 cm (Du kan sikkert bruke 1 hel, men jeg hadde bare en halv. Det ble nok.)
  • 1/4 chili - uten frø- finhakket
  • 1/4 rødløk hakket
  • 1 neve hakket koriander (ca.2-3 ss)
  • 1 ss presset limesaft
  • salt og grovkvernet pepper

Skrell og hakk frukt/grønnsaker. Bland sammen. Smak til med salt/pepper. La den gjerne stå og hvile en halvtimes tid, slik at smakene får satt seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar